Löskortslistor

Köpvillkor

Allmänt

För att få handla online hos butiken på Dragon's Lair (Draknästet AB org.nr: 556631-9009), nedan kallad Butiken, måste du vara över 18 år. Vid beställning över Internet träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.

Genom att kunden skickar sin beställning samtycker denna till att namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. Vi förmedlar aldrig dina personuppgifter vidare. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Om du handlar med annan persons personuppgifter, utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Butiken, kommer detta att polisanmälas.

Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administrativ avgift kan tillkomma, se ytterligare information nedan. Butiken reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, som kan uppstå i butiken.

Vid förhandsbokning eller bokning av varor som inte finns i lager kan butiken justera utpriset om det nya inpriset skiljer sig med mer än 10% från ursprungspriset. I de fall utpriset ändras skall kunden meddelas och har rätt att avboka ordern.

Vi skickar endast varor som paket eller brev inom Sveriges gränser. Varor till Danmark och Finland skickas som paket.

Betalningsalternativ

Kortbetalning

Butiken, erbjuder dig ett säkert betalningssätt för kort genom DIBS. Kontokort (betal- eller kreditkort) via VISA- eller Mastercard och knutna till svensk bank kan användas vid betalning.

Kontokort utställda av utländsk bank kan inte användas för betalning. När du betalar med kort måste du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden (de tre sista siffrorna på baksidan av kortet).

Kortköpen sker direkt hos vår leverantör av kortbetalningar och är krypterad enligt gällande standard och regler. Butiken använder en säkerhetsstandard som kallas 3D-Secure, som är framtagen av VISA och Mastercard. All information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering, vilket gör att ingen obehörig kan komma över dina kontouppgifter.

Beloppet reserveras tillfälligt när en order läggs, men pengarna dras först från kontot när vi skickar produkterna. I de fall en order tar längre tid än 30 dagar kommer reservationen inte längre gå att genomföra, utan betalningen behöver göras om.

Faktura och Delbetalning

För dig som inte vill betala direkt med kort erbjuder vi, genom vår samarbetspartner AfterPay, att betala via Faktura eller Delbetalning.

När du betalar via AfterPay handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

I samband med ansökan om kredit vidtar AfterPay en kreditprövning. Den påverkar dock INTE din kreditvärdighet och det kan inte ses av någon annan. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kredit.

Fakturor för privatpersoner ska betalas inom 14 dagar och företagsfakturor inom 30 dagar, räknat från dag som beställningen skickas från vårt lager. Fakturan dateras och skickas via e-post, och ska betalas via bankgiro.

För AfterPays villkor för fakturaköp, klicka här!

Vid delbetalningsköp bestämmer du själv hur mycket du betalar varje månad. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

För AfterPays fullständiga kontovillkor, klicka här!

I de fall en order tar längre tid än 30 dagar kommer faktureringe inte längre gå att genomföra, utan betalningen behöver göras om.

Betalning på plats

Du kan givetvis beställa spel och hämta ut dessa i någon av våra fysiska butiker i Stockholm: Dragon's Lair, Kungsholmstorg 8 eller Dragon's Lair, Sveavägen 118 Stockholms. Betalning sker då på plats och du kan använda kort och kontanter.

Leverans och Frakt

-PostNord paket-

Allmänt

För att ge dig bästa möjliga service använder vi oss av Postnord för att transportera dina varor till ditt närmaste utlämningställe eller till din brevlåda. Om du vill veta var ditt paket är under transporten kan du gå in på Postnords hemsida och ange referensnummer. Ditt referensnummer finner du på din orderbekräftelse. När paketet har kommit fram får du en avi, antingen via SMS eller brev. Vi skickar endast varor som paket inom Sverige, Finland och Danmark. Inom Sverige kan mindre försändelser ske via brev.

Leveranstid

Målsättningen för Butiken är att skicka varorna vi har i lager samma dag som beställningen inkommer (gäller vardagar). Normal leveranstid är därför 1-2 arbetsdagar efter mottagen betalning. Varor som vi inte har i lager, men som Butiken normalt har i lager, kan du boka och leveranstiden är då 4-10 arbetsdagar. Om det skulle bli en fördröjning av försändelsen kommer Butiken kontakta kunden.

Leveranssätt

Butiken skickar varorna som paket eller brev inom Sverige, endast som paket till Finland och Danmark. I dagsläget kan vi inte erbjuda leveranser till andra länder. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget.

Fraktavgift

Butiken tillämpar en enhetsfrakt på 49 kr inkl. moms för paket inom Sverige. Porto för brev inom Sverige ligger på 29 kr inkl. moms. Paket till Danmark och Finland har en frakt på 140 kr

Felleverans

Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte beställt kontaktar du vår kundtjänst, butiken@dragonslair.se, så hjälper vi till med att returnera varan.

Transportskada

Om kunden upptäcker skador på paketet skall kunden omedelbart anmäla detta till Postnord och göra en skadeanmälan. Butiken rekommenderar kunden att inte hämta ut ett skadat paket då skadan ej längre kan hänvisas som en transportskada när paketet är uthämtat. Om kunden inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall kunden kontakta dem och göra en skadeanmälan (senast 7 dagar från mottagandet).

-Hemleverans med Airmee-

ALLMÄNT

Vid hemleveranser använder vi oss av Airmee. Dessa hemleveranser kan endast ske i de orter som Airmee har utkörning. Kontrollera alltid att ditt postnummer finns med i listan innan du gör en order. Ifall en order läggs med Airmee som valt fraktsätt, utan att postnumret finns med i listan omvandlas ordern istället till PostNord Collect. Mellanskillnaden för fraktsätten blir en administrativ kostnad då vi manuellt behöver ändra fraktsedlarna.

VIKTIGT! När din beställning är klar för upphämtning kommer Airmee att kontakta dig angående leveranspecifika uppgifter via SMS. För att få produkterna hemkörda på bästa sätt behöver du svara på frågorna.

Det ingår ett leveransförsök och du accepterar villkoret att paketet lämnas vid din dörr ifall du inte är hemma under överenskommen tid.

Det går endast att använda Airmee på produkter som finns i lager, inte förbokningar.

Läs mer om Airmee här: https://airmee.com/faq/

LEVERANSTID

Beställningar som inkommer före 13.00 (vardag) skickas samma dag. Bor du i Stockholm levereras ordern redan samma kväll 17-22, till övriga leveransområden sker leverans följande vardag 17-22. Under november och december kommer det antagligen bli en extra dags fördröjning då Airmee räknar med hög belastning på sina bilar.

Du kan även ändra leveransdatum i deras leveranstjänst.

I Stockholm kan vi erbjuda Expressleverans som sker inom två timmar från bokning (vardagar). Dessa går endast att göra till de postnummer som finns i listan. Beställningar som görs med Expressleverans och inte ligger inom de postnummer som Airmee levererar tjänsten till kommer avbokas.

LEVERANSSÄTT

Beställningen levereras fram till dörren med budbil. Paketet lämnas vid dörren ifall du inte kan ta emot paketet, boka i Airmees app ifall du vill ha ett annat leveransdatum eller har önskemål om leveransen. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget eller förluster efter leverans.

FRAKTAVGIFT

Hemleverans med Airmee kostar 69 kr för leverans kvällstid. Expressleverans kostar 129 kr. Det ingår ett leveransförsök i avgiften så det är viktigt att du kan ta emot leveransen eller godkänner alternativet att lämna utanför dörren.

FELLEVERANS

Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte beställt kontaktar du vår kundtjänst, butiken@dragonslair.se, så hjälper vi till med att returnera varan.

TRANSPORTSKADA

Om kunden upptäcker skador på paketet skall kunden omedelbart anmäla detta till föraren och göra en skadeanmälan. Butiken rekommenderar kunden att ta en bild på skadan innan överlämning . Om kunden inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall kunden kontakta dem och göra en skadeanmälan.

Trygghet

Allmänt om Ångerrätt/Öppet köp och Bytesrätt

Hos Butiken har du alltid 14 dagars öppet köp och 14 dagars bytesrätt oberoende av om du handlar i butik eller i webshoppen. Du kan alltså returnera varan inom 14 dagar från det att du tagit emot varan och få tillbaka beloppet du betalt. Varan skall vara i oförändrat skick, d v s produktförpackningar får inte vara öppnade eller skadade. Varan skall returneras i originalembalage eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. Kunden står för fraktkostnaderna i samband med denna typ av returer.

För övriga villkor och praktisk hantering gällande returer se avsnitt angående Returhantering nedan. Kunden har även möjlighet att returnera varan till Butiken på Dragon's Lair, se vidare information nedan angående Returhantering via fysisk butik nedan.

Öppet köp och bytesrätt gäller ej på begagnade produkter (löskort).

Avbeställning

Om kunden önskar att avbeställa en lagd beställning ska detta ske så snart som möjligt genom att kunden kontaktar Butiken på butiken@dragonslair.se. Om kundens beställning redan har hunnit bli expedierad är det ej längre möjligt att avbeställa varan/varorna och kunden är därmed skyldig att motta sin beställning. Om kunden därefter ångrar sitt köp gäller ordinarie villkor för Ångerrätt och Returhantering. Avbeställningen gäller från det att kunden har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Butiken.

Returhantering via e-handeln

Vid retur till e-handeln måste du kontakta vår kundservice butiken@dragonslair.se för att få ett returnummer och en returavi. Retur av vara skall alltid styrkas med inköpskvitto. Ev. bankkvitto (kortslip) gäller ej. Det är ditt ansvar att varan kommer till oss i oskadat skick vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än hur varan levererades. Se därför till att varan emballeras väl, gärna i originalförpackningen eller motsvarande.

Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står Butiken för alla kostnader inklusive frakt. Vid Ångerrätt eller Öppet köp står kunden för returfrakten. Kunden har även möjlighet att returnera varan i vår fysiska butik, se mer info nedan.

Returen är inte godkänd förrän Butiken kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Vid godkänd ångerätt återbetalar vi hela köpebeloppet inom 30 dagar. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Vara som kommer i retur utan giltigt returnummer returneras till kunden och frakt debiteras.

Returhantering via vanlig butik

För att retur i butik ska accepteras krävs att köpet kan styrkas med inköpskvitto. Ev. bankkvitto (kortslip) gäller ej. Däremot behövs inte e-handels kundservice kontaktas, och inte heller krävs något returnummer och returavi. Returen hanteras på samma sätt som om köpet hade genomförts i den fysiska butiken. I övrigt gälla samma villkor för godkännande av returen som ovan, dvs varan ska returneras i oförändrat skick, dvs oöppnad.

Undantag

Ett paket som inte hämtats ut från utlämningsställe inom 14 dagar returneras automatiskt. Denna retur betraktas dock inte som ett utnyttjande av ångerrätten. Vara som anländer till vårt lager i retur, utan giltigt returnummer returneras och frakt debiteras.

Återbetalning

Returen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett. Har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras.

Garanti och Reklamation

Hos Butiken har du naturligtvis garanti på alla varor du köpta av oss. Det händer att spel kan sakna bitar eller att något blivit fel i tillverkningen. Vi försöker lösa sådana situationer på bästa möjliga sätt, i första hand genom att skicka ersättningsbitar.

Innan du returnerar varan rådgör du alltid med vår kundtjänst, som du når på butiken@dragonslair.se så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet. Butikens personal kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått kunden.

Du skall aldrig betala frakt eller returkostnad om felet orsakats av oss. Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell hanteringskostnad.

Är det fel på varan har Butiken rätt att inom 2 månader åtgärda felet. Om så inte sker har kunden rätt till omleverans. Detta betyder att man kan kräva att få en ny vara som ersättning för den varan som varit defekt. Vid korrekt reklamation ersätts du som kund för eventuella fraktkostnader. Reklamation skall vara oss tillhanda inom skälig tid.

Reklamation som sker inom 2 veckor från köptillfället anses alltid som inom skälig tid.

Butiken förbinder sig att alltid följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer. För mer information se www.arn.se

Personuppgifter och Sekretess

För att kunna handla hos oss måste man registrera sig som kund. Kundens personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Kunden behöver enbart uppge personnummer i samband med faktura köp. Uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. I enlighet med distansavtalslagen måste de kunder som handlar av oss på Butiken vara över 18 år. Om kund handlar i annan persons namn eller använder annan persons personnummer utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Butiken kommer kunden att polisanmälas.

Övrigt

Vi eventuell slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror har Butiken rätt att häva köpet och återbetala eventuell inbetalningar gjorda av kund. En dialog förs med kunden om hur detta på bästa sätt ska lösas då kunden har möjligheten att välja en annan vara istället för att få sin betalning tillbaka.

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Butiken befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.