Allmänt
För att få handla online hos butiken på Dragon's Lair (Draknästet AB org.nr: 556631-9009), nedan kallad Butiken, måste du vara över 18 år. Vid beställning över Internet träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.
Genom att kunden skickar sin beställning samtycker denna till att namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. Vi förmedlar aldrig dina personuppgifter vidare. Vi reserverar oss för slutförsäljning.
Om du handlar med annan persons personuppgifter, utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Butiken, kommer detta att polisanmälas.
Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administrativ avgift kan tillkomma, se ytterligare information nedan. Butiken reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, som kan uppstå i butiken.
Vid förhandsbokning eller bokning av varor som inte finns i lager kan butiken justera utpriset om det nya inpriset skiljer sig med mer än 10% från ursprungspriset. I de fall utpriset ändras skall kunden meddelas och har rätt att avboka ordern.
Vi skickar endast varor som paket eller brev inom Sveriges gränser. Varor till Danmark och Finland skickas som paket.
Betalningsalternativ
Kortbetalning
Butiken, erbjuder dig ett säkert betalningssätt för kort genom DIBS. Kontokort (betal- eller kreditkort) via VISA- eller Mastercard och knutna till svensk bank kan användas vid betalning.
Kontokort utställda av utländsk bank kan inte användas för betalning. När du betalar med kort måste du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden (de tre sista siffrorna på baksidan av kortet).
Kortköpen sker direkt hos vår leverantör av kortbetalningar och är krypterad enligt gällande standard och regler. Butiken använder en säkerhetsstandard som kallas 3D-Secure, som är framtagen av VISA och Mastercard. All information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering, vilket gör att ingen obehörig kan komma över dina kontouppgifter.
Beloppet reserveras tillfälligt när en order läggs, men pengarna dras först från kontot när vi skickar produkterna. I de fall en order tar längre tid än 30 dagar kommer reservationen inte längre gå att genomföra, utan betalningen behöver göras om.
Faktura och Delbetalning
För dig som inte vill betala direkt med kort erbjuder vi, genom vår samarbetspartner Riverty, att betala via Faktura eller Delbetalning.
När du betalar via Riverty handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
I samband med ansökan om kredit vidtar Riverty en kreditprövning. Den påverkar dock INTE din kreditvärdighet och det kan inte ses av någon annan. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kredit.
Fakturor för privatpersoner ska betalas inom 14 dagar och företagsfakturor inom 30 dagar, räknat från dag som beställningen skickas från vårt lager. Fakturan dateras och skickas via e-post, och ska betalas via bankgiro.
För Rivertys villkor för fakturaköp, klicka här!
Vid delbetalningsköp bestämmer du själv hur mycket du betalar varje månad. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
För Rivertys fullständiga kontovillkor, klicka här!
I de fall en order tar längre tid än 30 dagar kommer faktureringen inte längre gå att genomföra, utan betalningen behöver göras om.
Betalning på plats
Du kan givetvis beställa spel och hämta ut dessa i någon av våra fysiska butiker i Stockholm: Dragon's Lair, Kungsholmstorg 8 eller Dragon's Lair, Sveavägen 118. Betalning sker då på plats och du kan använda kort och kontanter.
Myndigheter och skolor
Vi levererar till skolor och myndigheter med e-faktura. För att kunna hantera fakturan behöver vi ha en inköpsorder/rekvisition med följande uppgifter:
- Namn på skola/myndighet
- GLN-Kod
- Org.nr
- Inköpsordernummer
- Referenskod
- Kontaktperson
För att hantera inköpsorder online behöver ni göra en beställning och välja hämta i butik. Skicka sedan en kopia på inköpsordern till butiken@dragonslair.se och ange ordernumret i mailet. För att handla i butik räcker det med att ni har med inköpsordern.
Leverans och Frakt
-PostNord paket-
Allmänt
För att ge dig bästa möjliga service använder vi oss av Postnord för att transportera dina varor till ditt närmaste utlämningställe eller till din brevlåda. Om du vill veta var ditt paket är under transporten kan du gå in på Postnords hemsida och ange referensnummer. Ditt referensnummer finner du på din orderbekräftelse. När paketet har kommit fram får du en avi, antingen via SMS eller brev. Vi skickar endast varor som paket inom Sverige, Finland och Danmark. Inom Sverige kan mindre försändelser ske via brev.
Leveranstid
Målsättningen för Butiken är att skicka varorna vi har i lager samma dag som beställningen inkommer (gäller vardagar). Normal leveranstid är därför 1-2 arbetsdagar efter mottagen betalning. Varor som vi inte har i lager, men som Butiken normalt har i lager, kan du boka och leveranstiden är då 4-10 arbetsdagar. Om det skulle bli en fördröjning av försändelsen kommer Butiken kontakta kunden.
Leveranssätt
Butiken skickar varorna som paket eller brev inom Sverige, endast som paket till Finland och Danmark. I dagsläget kan vi inte erbjuda leveranser till andra länder. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget.
Fraktavgift
Butiken tillämpar en enhetsfrakt på 49 kr inkl. moms för paket inom Sverige. Vissa större produkter som inte får plats i vanliga lådor kan ha en högre frakt på 95 kr. Porto för brev inom Sverige ligger på 29 kr inkl. moms. Paket till Danmark och Finland har en frakt på 140 kr
Felleverans
Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte beställt kontaktar du vår kundtjänst, butiken@dragonslair.se, så hjälper vi till med att returnera varan.
Transportskada
Om kunden upptäcker skador på paketet skall kunden omedelbart anmäla detta till Postnord och göra en skadeanmälan. Butiken rekommenderar kunden att inte hämta ut ett skadat paket då skadan ej längre kan hänvisas som en transportskada när paketet är uthämtat. Om kunden inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall kunden kontakta dem och göra en skadeanmälan (senast 7 dagar från mottagandet).
Trygghet
Allmänt om Ångerrätt/Öppet köp och Bytesrätt
Hos Butiken har du alltid 7 dagars öppet köp och 30 dagars bytesrätt oberoende av om du handlar i butik eller i webshoppen. Du kan alltså returnera varan inom 7 dagar från det att du tagit emot varan och få tillbaka beloppet du betalt för produkterna. Varan skall vara i oförändrat skick, d v s produktförpackningar får inte vara öppnade eller skadade. Varan skall returneras i originalembalage eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. Kunden står för fraktkostnaderna i samband med denna typ av returer.
För övriga villkor och praktisk hantering gällande returer se avsnitt angående Returhantering nedan. Kunden har även möjlighet att returnera varan till Butiken på Dragon's Lair, se vidare information nedan angående Returhantering via fysisk butik nedan.
Öppet köp och bytesrätt gäller ej på begagnade produkter (löskort) eller lösa boosters till samlarkortspel.
Avbeställning
Om kunden önskar att avbeställa en lagd beställning ska detta ske så snart som möjligt genom att kunden kontaktar Butiken på butiken@dragonslair.se. Om kundens beställning redan har hunnit bli expedierad är det ej längre möjligt att avbeställa varan/varorna och kunden är därmed skyldig att motta sin beställning. Om kunden därefter ångrar sitt köp gäller ordinarie villkor för Ångerrätt och Returhantering. Avbeställningen gäller från det att kunden har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Butiken.
Returhantering via e-handeln
Vid retur till e-handeln måste du kontakta vår kundservice butiken@dragonslair.se för att få ett returnummer och eventuellt en returavi. Retur av vara skall alltid styrkas med inköpskvitto. Ev. bankkvitto (kortslip) gäller ej. Det är ditt ansvar att varan kommer till oss i oskadat skick vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än hur varan levererades. Se därför till att varan emballeras väl, gärna i originalförpackningen eller motsvarande.
Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står Butiken för alla kostnader inklusive frakt. Vid Ångerrätt eller Öppet köp står kunden för returfrakten. Kunden har även möjlighet att returnera varan i vår fysiska butik, se mer info nedan.
Returen är inte godkänd förrän Butiken kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Vid godkänd ångerätt återbetalar vi hela köpebeloppet inom 30 dagar. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Vara som kommer i retur utan giltigt returnummer returneras till kunden och frakt debiteras.
Returhantering via vanlig butik
För att retur i butik ska accepteras krävs att köpet kan styrkas med inköpskvitto. Ev. bankkvitto (kortslip) gäller ej. Däremot behövs inte e-handels kundservice kontaktas, och inte heller krävs något returnummer och returavi. Returen hanteras på samma sätt som om köpet hade genomförts i den fysiska butiken. I övrigt gälla samma villkor för godkännande av returen som ovan, dvs varan ska returneras i oförändrat skick, dvs oöppnad.
Undantag, Ett paket som inte hämtats ut från utlämningsställe inom 14 dagar returneras automatiskt. Denna retur betraktas dock inte som ett utnyttjande av ångerrätten. Vara som anländer till vårt lager i retur, utan giltigt returnummer returneras och frakt debiteras.
Återbetalning
Returen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett. Har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras.
Garanti och Reklamation
Hos Butiken har du naturligtvis garanti på alla varor du köpta av oss. Det händer att spel kan sakna bitar eller att något blivit fel i tillverkningen. Vi försöker lösa sådana situationer på bästa möjliga sätt, i första hand genom att skicka ersättningsbitar.
Innan du returnerar varan rådgör du alltid med vår kundtjänst, som du når på butiken@dragonslair.se så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet. Butikens personal kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått kunden.
Du skall aldrig betala frakt eller returkostnad om felet orsakats av oss. Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell hanteringskostnad.
Är det fel på varan har Butiken rätt att inom 2 månader åtgärda felet. Om så inte sker har kunden rätt till omleverans. Detta betyder att man kan kräva att få en ny vara som ersättning för den varan som varit defekt. Vid korrekt reklamation ersätts du som kund för eventuella fraktkostnader. Reklamation skall vara oss tillhanda inom skälig tid.
Reklamation som sker inom 2 veckor från köptillfället anses alltid som inom skälig tid.
Butiken förbinder sig att alltid följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer. För mer information se www.arn.se
Personuppgifter och Sekretess
För att kunna handla hos oss måste man registrera sig som kund. Kundens personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Kunden behöver enbart uppge personnummer i samband med faktura köp. Uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. I enlighet med distansavtalslagen måste de kunder som handlar av oss på Butiken vara över 18 år. Om kund handlar i annan persons namn eller använder annan persons personnummer utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Butiken kommer kunden att polisanmälas.
Övrigt
Vi eventuell slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror har Butiken rätt att häva köpet och återbetala eventuell inbetalningar gjorda av kund. En dialog förs med kunden om hur detta på bästa sätt ska lösas då kunden har möjligheten att välja en annan vara istället för att få sin betalning tillbaka.
Force Majeure
Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Butiken befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Tärningsgaranti
Ifall du råkat köpa en oturstärning (Cursed Dice) av oss så har vi en unik garanti. Kom in till oss i butiken och rulla din tärning vid kassan. Ifall den rullar en 1:a (på en T20 eller T6) så gäller garantin och du kan byta ut din tärning mot en ny av motsvarande antal sidor från vår tärningskista. Om vi inte har en med samma antal sidor får du ta en som är närmast. Det finns givetvis en risk att oturstärningen inte rullar en 1:a när den behöver, men misströsta ej, ta med den nästa gång du kommer in och ge tärningen en ny chans att visa vad den går för. Vi kommer även sälja dessa för en billigare peng framöver ifall du vill ge din spelledare/spelare en ny tärning...
Integritetspolicy för kunder och användare hos Dragon’s Lair (Draknästet AB)
Vi anser inte att information som anonymiserats eller aggregerats på så sätt att den varken med hjälp av annan information eller på annat sätt kan användas för att identifiera en specifik fysisk person är att betrakta som en personuppgift.
Webbplatser från tredje part som det länkas till från dragonslair.se faller inte under Dragon’s Lair integritetspolicy utan är att betrakta som självständigt personuppgiftsansvariga. Dessa har alltså sina egna integritetspolicys som du som kund måste ta ställning till i varje enskilt fall.
Genom att acceptera denna integritetspolicy samtycker du till att vi får samla in, använda och lämna ut dina personuppgifter på så sätt som beskrivs i detta dokument.
Vi kan komma att ändra i denna policy. Aktuell policy finner du alltid på dragonslair.se. Vid förändringar kommer vi att informera dig via e-post. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till hantering av personuppgifter.
Draknästet AB, är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till Dragon’s Lair. Uppgifterna lagras säkert och skyddat i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund samt i marknadsföringssyfte.
Som ny kund måste du ange namn och epostadress. Vid beställning måste även adress och telefonnummer anges.
När du registrerar dig som kund på webben får du godkänna att Dragon’s Lair och använder sig av dina personuppgifter för angivna ändamål i detta dokument.
Du kan när som helst välja att avregistrera dig från vidare kommunikation vi skickar till dig och i samband med det så upphör vår databehandling och vi tar bort dina personuppgifter från vårt register för nedan angivna ändamål.
Skydd av personuppgifter
Våra IT-system är anpassade för att säkra att vi inte ger fler personer än nödvändigt tillgång till dina personuppgifter, endast personer som behöver tillgång till dina personuppgifter för att vi ska kunna uppfylla våra åtaganden gentemot dig som kund och enligt ändamålen listade nedan har tillgång till dem.
Delning av personuppgifter
Vi kan komma att dela dina personuppgifter med organisationer som är självständigt personuppgiftsansvariga. När dina personuppgifter delas med organisationer som är självständigt personuppgiftsansvariga gäller den organisationens integritetspolicy och personuppgiftshantering.
Självständiga personuppgiftsansvariga som vi kan dela dina personuppgifter med är t ex statliga myndigheter om vi enligt lag är skyldiga att göra det eller vid misstanke om brott. Vidare kan det röra sig om företag som ombesörjer allmänna varutransporter, företag som erbjuder betallösningar eller företag/föreningar vid event där du deltar.
Lagringstid
Personuppgifter sparas under den tid man har en pågående användarrelation och en tid därefter, eller i enlighet med lämnat samtycke. Samtycket är giltigt till dess användaren själv säger upp det, och upphör inte om tjänsten inte nyttjas och samtycket är heller inte beroende av eventuella köp av produkter.
Cookies
Cookies är en liten textfil som webbplatser skickar till din enhet där den sedan lagras. Du kan själv ställa in på din dator hur du vill att cookies ska hanteras.
Vi använder Cookies för funktionalitet på webbplatsen, om du stänger av cookies kommer viss funktionalitet på webbplatsen upphöra att fungera. Vi använder även cookies för att ge dig som besökare en anpassad köpupplevelse samt för att kunna genomföra analyser för att förbättra köpupplevelsen totalt för samtliga användare.
Sociala medier & annonsering på internet
I den mån vi använder sociala medier eller plattformar på internet i marknadsföringssyfte nyttjar vi plattformarnas ev personuppgifter, d v s vi förser inte våra konton på sociala medier eller internet med personuppgifter. Därmed är det de enskilda plattformarna som är självständigt personuppgiftsansvariga för de personuppgifter som går att finna där. Genom att göra inlägg i våra flöden, dela inlägg resp ”gilla” inlägg ses detta som ett aktivt samtycke till att spara den personuppgiften i flödet på de sociala medieplattformarna. Vi modererar inlägg som görs i våra flöden i de fall vi upptäcker att någon publicerar personuppgifter utan samtycke där.
Tillsyn
Datainspektionen är tillsynsmyndighet för att lagstiftningen efterföljs. Om vi misstänker en personuppgiftsincident anmäler vi den inom 72 timmar från det att vi fått vetskap om incidenten till datainspektionen.
Personuppgiftsansvarig
Draknästet AB, Kungsholmstorg 8, 112 21 Stockholm, är personuppgiftsansvarig. Behöver du komma i kontakt med Dragon’s Lair angående dataskydd kan du skicka ett mail till info@dragonslair.se eller ringa vår kundsupport på telefon 08-6546050.
Ändamål med behandling av Personuppgifter och rättslig grund.
För att kunna hantera order sparar vi kontaktuppgifter, namn, telefonnummer, e-post, leveransadress, faktureringsadress, betalningshistorik, betalnings-information, orderinformation och användaruppgifter.
Som rättslig grund för detta ligger ”Fullgörande av köpeavtalet”. Dessa uppgifter behövs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet.
För att kunna hantera kundserviceärenden, via telefon eller i digitala kanaler, inklusive sociala medier sparar vi namn, kontaktuppgifter, all korrespondens, uppgift om order, inköpskanal och ärendets art.
Som rättslig grund för detta ligger ”Berättigat intresse”. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose parternas berättigade intresse av att hantera kundserviceärenden.
För att kunna hantera utskick av nyhetsbrev, generella erbjudanden, produktrekommendationer, och inbjudningar till event sparar vi uppgifter om, e-postadress och postnummer. Vi sparar uppgifterna till dess användaren avregistrerar sig. Detta kan göras antingen via länk i e-postmeddelanden eller via kontakt med Dragon’s Lair kundsupport på telefon 08-654 60 50.
Som rättslig grund för detta ligger ”Berättigat intresse”.
För att skydda dig som kund och oss som leverantör mot bedrägerier och intrång samt säkra en stabil e-handelsplattform sparar vi uppgifter om tekniska data rörande enheter som ansluter till dragonslair.se, orderdata samt information om hur användarkontot interagerat.
För att kunna fullgöra företagets rättsliga förpliktelser enligt lagkrav, domslut eller myndighetsbeslut sparar vi uppgifter om namn, personnummer, kontaktuppgifter, betalningshistorik, korrespondens och kundserviceärenden.
Som rättslig grund för detta ligger ”Rättslig förpliktelse” när sådan föreligger, alternativt ”Berättigat intresse” om rättslig förpliktelse saknas men behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att förhindra missbruk av en tjänst eller förhindra, förebygga samt utreda brott mot Dragon’s Lair.
Dina val och rättigheter
Du kan när du vill höra av dig med dina frågor och funderingar. Du har rätt att veta vilka personuppgifter vi behandlar om dig och du kan begära ut en kopia efter skriftlig begäran.
Du har också rätt att få felaktiga personuppgifter om dig korrigerade och du kan be oss att radera dina personuppgifter.
Du har också rätt att ta emot dina personuppgifter i maskinläsbar form och överföra data till en annan part som ansvarar för databehandling.
Du kan när som helst välja att avregistrera dig från vidare kommunikation vi skickar till dig och i samband med det så upphör vår databehandling och vi tar bort dina personuppgifter från vårt register för nedan angivna ändamål.
Avregistrering sker enklast via att logga in på Mina sidor och välja inställningar.